Hlavní stránka Nabídka Schémata Software Diskuze Kontakt English
Diskuze

Nízkovýkonové licence pro FM vysílání

Vložit příspěvek :: Seznam diskuzí


monterjirka, 3. března 2007, 17:34, 88.103.115.128
jen něco se hledá - Reagovat

u nás se objevuje nějakej šílenec, co občas "vysílá???" v TV pásmu kolem 225MHz, je divné co to je, jako nějaká pomalá data (dálnopis s minimálním zdvihem?), je otázkou kdo to je, proč to vysílá, proč to potřebuje "maskovat" v televizním pásmu.
A neděje se nic!

Jirka_Š., 27. března 2007, 00:41
Zajímavý článek o neziskových rádiích v zahraničí - Reagovat

http://www.radiotv.cz/radio-clanky/4375/ochotnicka-radia---treti-pilir-dualniho-systemu.html
Deafboy, 6. února 2008, 17:36
chcem seriozne radio v BA - Reagovat

Zdravim, som s bratislavy, a co sa vseobecne slovenskych radii tyka su na nic... vsade bezia tie iste pop a hip-hop veci, ktore osobne moc nemusim. napadlo ma ze by som si zohnal vysielac, pripojil ho na moj PC a pomocou internetu by som po blave siril Brnenske rockove radio (napriklad). co moze stat taky vysielac (stereo,RDS). A prip. aky by bol postih keby ma chytili... predsa len by sa to dotykalo CR aj SR takze by sa to mozno tahalo donekonecna, ale predsa... ???
Rasťo - CZ, 6. února 2008, 20:31, 213.192.2.142
@ Deafboy - Reagovat

A čo tak sa trošku poobzerať po pira.cz? Na všetky tvoje otázky nájdeš odpoved v týchto diskusiách.
Anonym, 10. března 2008, 10:56, 213.160.189.228
Re: Ilegal FM Radio Weekend - Reagovat

Pán Žatko,
je smutné, že touto cestou sa chcete zviditeľniť a predvádzať svoje "odborné" znalosti, ako ste dobehli TÚ SR. Nebudem reagovať na všetky vaše nezmysly, ale len chcem upozorniť, že som vás nikdy nevidel a ani som s vami nejednal.Zodpovední pracovníci našeho úradu konali svoju povinnosť voči vašemu neoprávnenemu vysielani a predložili mi návrh rozhodnutia, ktoré som akceptoval a schválil. Pokiaľ ste mali dôvod na ich nezákonnú činnosť, tak ste mali možnosť sa na ich postup sťažovať.
Je mi jasné, že ste ani nemali prehľad, kdo z našich pracovníkov bol u vás, a tak je najjednoduchšie napísať meno schvaľujuceho pracovníka TÚ SR v Trenčíne.To nie je najpodstatnejšie, na to sme zvyknutí, že keď pracujeme s takym človekom, ako ste vy, nemôžeme počítať s nejakým serióznym postupom. Najhoršie na tom je, že sa cítite nevinný a chýba vam najzakladnejšia pokora človeka, ktorý keď niečo urobí, tak si aj chlapský prizná.Ja som váš prípad riešil s nadľadom a s návrhom minimálnych sankcií. Vo vyspelých štátoch EU sú takéto porušenia zákonov trestané podstatne väčšími pokutami a aj väzením.Nechcem si predstaviť, čo by znamenalo pre väčšinu národa, keď by sa takto správal každy a presadzoval anarchiu vo využívaní frekvenčného spektra.Len napríklad záchranna služba, keď by vam išlo o život, alebo vašim najbližším.Myslím, že je veľa možnosti ako sa legálne realizovaťa nie parazitovať na ostatných.
Záverom,p.Žatko ak ste chlap, tak vas žiadam aby ste sa omluvili za uvedenie mojeho mena v súvislosti s uvedením pojmu úplatkar, alebo zverejnili, čo vlastne som dostal, alebo zobral, prípadne naši pracovníci. Voči ochrane svojej osoby a mena zvážim dalšíe právne kroky.
m, 11. března 2008, 12:26
Re: Re: Ilegal FM Radio Weekend - Reagovat

Pán Strempek, mohli by ste nám teda prosím Vás ozrejmiť, či je možné v Slovenskej Republike získať licenciu na lokálne nízkovýkonové vysielanie aj fyzickou osobou s vysielacím zariadením zhotoveným svojpomocne? K žiadosti o udelenie licencie je totiž potrebné mimo množstva iných dokladov priložiť potvrdenie o nadobudnutí vysielacieho zariadenia. Chcel by som v zásade vedieť, či je použitie svojpomocne zhotoveného vysielača vylúčené alebo by sa o ňom dalo s RRTV resp. TÚSR jednať (požiadavka doložiť súlad technických parametrov zariadenia s platnou normou, apod.)
Viem že to asi nie je vaša parketa, keďže Vy pracujete na TÚ SR, nie v RRTV, ale zrejme o tom budete niečo vedieť a myslím že veľký počet návštevníkov tohto fóra by Vám bol veľmi vďačný ozrejmenie tejto veci. Vopred Vám ďakujem za odpoveď. m
Rasťo - CZ, 11. března 2008, 19:26, 213.192.2.142
Re: Re: Ilegal FM Radio Weekend - Reagovat

Keď ste spomínali EU, tak ja len doplním, že vo vyspelých štátoch EU je možné požiadať o nízkovýkonnú vysielaciu frekvenciu a celkom rýchlo to ide vybaviť. Mám skúsenosť z Ríma, kde som chodil na jednu univerzitu, ktorá si chcela založiť svoje vlastné študentské asi 10 W rádio pre oblasť, kde je univezita a koľaje. Až som bol prekvapený, ako rýchlo sa vybavila licencia.
Honza, 11. března 2008, 22:26
Re: Re: Re: Ilegal FM Radio Weekend - Reagovat

Ano, také mě dokáže pobavit, když se tu někdo ohání tresty v EU a nebere ohled na fakt, že přístup k vysílání je v EU úplně o něčem jiném než v našich bolševiky prolezlých končinách. A radši ani nebudu rozvádět myšlenku, jestli více svinstva páchají v našem éteru tzv. piráti nebo seskupení, která za podivných okolností dostávají kmitočty jako na běžícím pásu. Nechť si každý sáhne do svědomí.
musicFm, 22. září 2008, 21:07, 88.101.59.234
Re: Ilegal FM Radio Weekend - Reagovat

ahoj Pato jako sa dari po tych rokoch??
sociopat-FM, 24. listopadu 2009, 22:36, 62.168.65.122
antena - Reagovat

zdravim, chcem sa spytat aku mam pouzit antenu na dosiahnutie lepsieho signalu (aj domaca vyroba(URL link) ) dakujem
localpirat, 19. března 2010, 17:20, 195.91.79.243
Licence je problem.. - Reagovat

Ale nezoufejte, bude hur..
Ja sem chtel spustit vysilani na SV AM legalne na opustenych kmitoctech SR na strednich vlnach, agenada zabira nekolik sanonu a vysledek je v prdeli kdesi v nekonecnu.
Ale co je mozne, zadat o licenci na sireni SV, KV signalu mimo uzemi EU, nebo statu EU kde je to mozne..

Kuprikladu ukrajina, rumunsko sou realne, ale to uz neni o homo domo hrani se na VKV FM, to je vykonova a poradne silna rehole, problem zacina byt zase financni a treba i napln obsahu a navratu ke komerci..
tak si vyberte, skratka placnete belkina na koncak a praste do eteru nejake ptakoviny, pokud to jde, jinac zmizi ai tato stranka a nebude o cem psat..
Roman, 26. dubna 2010, 19:26, 77.104.210.xxx
Vesička - Reagovat

Ahoj, bydlím ve vesničce kde je cca 1000 obyvatel. Bydlím uprostřed vesnice, je možné že by mě chytli? Docela by mě zajímalo, zda se zabívají o vesnice.
Dejme to mu že bych chtěl porkýt celou vesnici, s výkonem 5W?
Honza, 27. dubna 2010, 08:24, [admin]
Re: Vesička - Reagovat

Platí to, co už bylo několikrát napsáno. Nerušit jiné silné stanice, nerušit v pásmech nad 108 MHz (zdejší konstrukce jsou v tomto směru ověřené), dbát na to, aby se násobek vysílací frekvence netrefil do TV kanálu, který je v místě přijímán, zálohovat napájení vysílacího zařízení pomocí UPS, maskovat anténu tak, aby na první pohled nebylo poznat, o co jde, a zbytečně po internetu nešířit údaje o lokalitě, frekvenci a časech vysílání. V případě "návštěvy" dělat hluchého/retardovaného/němého, nebo se prostě s nikým vůbec nebavit a v nějaký nenápadný čas vysílač vypnout. Poté je pravděpodobnost postihu = 0. Svědomí tě trápit nemusí. To, co oni vědomě tolerují u některých oficiálních broadcasterů, to hravě strčí nějaké lokální pirátské vysílání do kapsy.
Roman, 27. dubna 2010, 16:09, 77.104.210.xxx

Díky. O tom pásmu nad 108MHz sem už četl tady hodněkrát..
Ten FM sem chtěl zrovna pro mé iRadio. No nevadí, budu to mít pro své kámoše.
" zálohovat napájení vysílacího zařízení pomocí UPS " Co to prosimtě? Nikde sem se o tom tady nedočetl.. To bude něco, aby se mi to pak při většim napájení neschořelo, nebo? dík :)
Honza, 27. dubna 2010, 18:10, [admin]

Ne, to je proto, že ČTÚ chodí po barákách a vypíná jističe, aby poznal, odkud to vysílání jde. Nekecám.
Roman, 27. dubna 2010, 18:26, 77.104.210.xxx

Tak to se mi moc nelíbí :D..
Každopádně se v tom zatim moc nevyznáám..
Dá se říct že dřív sem chtěl něco vykutit, koupit. Ale nějak sem se na to ... Teďka mě to nějak chytlo, tak chci něco koupit.. Skoušet a tak. :)

Myslím, že pokud se budu řídit podle tebe, šance je fakt minimální. Díky ti za pomoc a rady! :)

ps. Koukám, že to tady už moc nežije, co? :( Je to docela škoda.
Vláďa, 13. května 2010, 01:23, 89.102.199.xxx

Ta UPS a vypínání jističů mi něco připomnělo. Kamarád mi vypravoval, jak vysílal Ć. rozhlas v roce 68 po tom, co rusáci vypnuli a obsadili vysílače. Trať z Prahy do Kolína byla bez napětí, tak vzali nějaký vojenský vysílač a u Č. Brodu pod nadjezdem ho připojili na trolej. Rusáci tam lítali s helikoptérou a tu 30 km dlouhou anténu nebyli schopni zaměřit :-) Hlavní prý bylo nepodlehnout panice a nevypnout to, když byli nad nima.
cilek, 13. května 2010, 11:50, 85.70.113.xxx

No, pohádka je to pěkná.
Honza, 13. května 2010, 14:06, [admin]

To není pohádka, byl o tom i dokument, akorát tam šlo o trolejové vedení pražských tramvají. Není důvod nevěřit, že takových snah bylo více.
Vláďa, 18. května 2010, 01:59, 89.102.199.xxx

Ohledně nízkovýkonových licencí (asi jen v cizině) a pirátského vysílání vidím problém v autorských poplatcích za muziku. Jak se tohle řeší? To se hraje jen nezávislá muzika, která je zadarmo? Pokud vysílám muziku a neplatím za ní, můžu mimo návštěvy ČTU čekat i návštěvu OSA a nejspíš pak i finančák. Soukromá rádia vysílají to samé proto, že zadavatel reklamy si nadiktuje, co mají před a po jeho reklamě vysílat. Když rádio z peněz za reklamu zaplatí muziku a další věci, moc mu toho nezbyde. Pokud bych měl licenci na malý výkon, jsou ty poplatky únosné abych nebyl závislý na reklamě? Protože jinak tohle ztrácí smysl a musím vysílat to co všichni okolo.

<<  < Starší příspěvky :: Novější příspěvky >  >>

 

Nick: 
Téma: 
Text: 
Opište číslo z obrázku:
(Při zapnutém javascriptu se pole vyplní automaticky.)

Povolené formátovací tagy v textu: <i>kurzíva</i>, <b>tučně</b>
Podmínky diskutování na serveru Pira.cz

(C) 1999-2014 Pira.cz