Hlavní stránka Nabídka Schémata Software Diskuze Kontakt English
Archiv diskuzí od roku 2005

Nízkovýkonové licence pro FM vysílání

Zpět na seznam diskuzí


Mário, 23. března 2006, 22:23, 194.213.42.163
Re: Re: 108 MHz - Reagovat

Co si myslíte o bezpečnosti vysílání na 107.9,u nás není jinde volno, mam 3w tady z PIRA.cz s PLL a skladany dipol.
Anonym, 23. března 2006, 22:42
Re: Re: Re: 108 MHz - Reagovat

Lepsi je 87,5. Na 107,9 celkem riskujes. Ani ne tak ze budou padat letadla, ale ze te nekdo pristihne.
Mario, 24. března 2006, 14:48, 194.213.42.163
Re: Re: Re: Re: 108 MHz - Reagovat

ale na 87.6 je FM Plus :(
Anonym, 17. dubna 2006, 19:43, 85.132.161.114
2N3553 - Reagovat

Zdra šel by použít u 1W vysílače trandik 2N3553?
šakal, 27. dubna 2006, 04:43, 87.197.129.232
Ilegal FM Radio Weekend - Reagovat

1996:Vznik FM radio Dubnica Weekend:102.5 Mhz,4-8W výkon,klasik FM dipol.použité vysielacie zariadenie Stereo Signal Generator Zopan Warszawa,budenie Tesa FM vložka,koncak z VR KT 920 A+KT 920 B+frekvencna priepusť origo na objednavku. 1,navsteva od TUSR pokuta 3 000sk.Vypli nám istič kedže dvere som im určite neotvoril.Samozrejme nezáujem a vysielalo sa dalej do roku 1999 ktorý bol zrejme pre Slovensku ekonomiku kritický a nedaleko našeho mesta v Trencine bolo zriadené extra úplatkárske TUSR+auto za min 7.500 000 na riesenie takýchto situacií a zároveň u nás vzniklo nové legal radio DUHA ktoré nás malo na starosti udávať.Rok 2000: Výkon min.40W,KT 971, ističe som mal upravené po svojom takze im to nepomohlo vypnuť,hladali lepši sposob,zrusit mi antenu na panelaku ale smola,susedia ich tam nepustili ani ked si zavolali policajtov z odôvodnem že oni na mojom rádiu nevidia nič zlé a nech si spravia poriadky najprv zo sebou a za to im velmi dakujem.Napriek tomu ze som im neotvoril ani druhý krát tak niekedy v roku 2001 mi prišla pokuta od RRTV 50 000sk čo bola vtedy najmenšia pokuta za ILEGAL Radio.Taktiež som to ignoroval a hral dalej.Po roku prisla dalsia taka ista pokuta+Exekutor a kedže bývam u fotrovcov tak mali smolu :-). Rok 2002,koniec vysielania,predvolanie na policiu v Dubnici za ucelom odovzdania vysielacieho zariadenia.To som sa pobavil,to bolo také tupe ze keby im dam zehlicku tak si myslia ze je to vysielac(samozrejme že som im dal nejaku VF habaduru nech sa bavia).Pán uplatkar Strempek ktory je mimochodom šef TUSR v Trenčine sa do toho za čudných okolností zažral až tak nápadne že v roku 2004 ked som už vysielač a podobne veci doma nemal dotrepal ku mne aj s z dalsim uplatkarom zo súdu a bohužial som im otvoril dvere a prehladali mi celý byt ktorý ja nevlastním a taktiež to nebol byt z ktorého som kedysi vysielal a mali záujem o ten vysielač kedže im po nejakých rokoch došlo že to čo som odovzdal bola detska vysielacka :-).Takže asi tak,ináč nie všade v SK nie sú taký uplatkári ako v TN,keď ma čapli prvý krát tak to boli páni z TUSR Bratislava a s tými bola uplne ina rec.Neprisli ani z polišmi a povedali mi na rovinu ako som na tom a neradi to riešia takto ale zakročila bohužial vyššia štátna moc a musia to prešetriť.Taktiež sa ponukli že keby to chcem legalizovať tak sa im mám ozvať a radi mi pomožu.Teraz rok 2006 a už ma to nejak nejak nebaví a venujem sa druhým veciam ale po jednej veci stále túžim,kôta na Vršatci 800 metrov kde som kúpil menšiu chalupu a verím tomu že do konca roka tam zavesím 800W origo transmitter z jedneho už neexistujuceho rádia.:-)
Mario, 27. dubna 2006, 08:25, 80.188.105.93
Re: Ilegal FM Radio Weekend - Reagovat

Zdarec, jestli chces tak mi posli icq na mr.lihac@seznam.cz
mulda, 15. května 2006, 12:04, 195.113.74.129
fm v praze - Reagovat

chystame se vysilat nepravidelne behem festivalu 4dny v pohybu z baraku v Jungmannove ulici melo by to mít dosah tak v okruhu tak 1000 metru. Je to umelecka iniciativa spojena s tim festivalem. Muzete navrhnout frekvenci ktera bude bezpecna? 107.5? diky predem
Mira, 22. srpna 2006, 08:38
Re: fm v praze - Reagovat

Osobně si myslím že je nejlepší použít co nejnižší frekvenci, u nás například první stanice je na 88.8 takze kdyz jsem dal 81-82 tak jsem naprosto v klidu. Nikoho neruším a dipol mam postavený přímo na tuto frewkvenci. Dále bych podotkl ze perfektní je pouzít napajení primo z PC - zdroj je krasne vyhlazeny a stabilní.
Muj nazor je ten, když stanice nikoho nerusi - TV, ci jine frekvencni zarizeni a neprehlisije jine stanice tak nevim proc by mě mel nekdo chytit. Dle mne by me musel nekdo prasknout.
Takze si vklidu vysilam a neresim to.
Kdyz na me prijdou tak nic nemam. Rozdrkatonou rezavou skodovku at si vezmou a ostatni veci neresim. Jedine co by me opravdu stvalo je kdyby mi sebrali motorku 1950 ale na te bych asi jen ujizdel :D
TAKZE VYSILANI ZDAR a na CTU kaslete.
LAGALITOU NIKDY NIC NESPRAVITE

mario, 22. srpna 2006, 09:42, 193.179.147.254
Re: Re: fm v praze - Reagovat

Tak si zkus tim pc zdrojem napajet 20W vysilac... ten vysilac (jeho pole) uplne zblbne vnitrni elektorniku toho zdroje:)
riko, 21. září 2006, 12:43
frekvence - Reagovat

pouzivam 107,9 Mhz. pokud pouzijete maly vykon, do 1W, tak se nic nedeje. navic na teto frekvenci to doleti dale a je tam cisto. Spodni pasmo je uz od 87,5 Mhz zahlusene.
bobik, 3. listopadu 2006, 23:24
FM transmitter s podezřele velkým dosahem - Reagovat

Zdravim.Koupil jsem si FM transmitter a zjistil jsem,že bez jakýchkoliv úprav má dosam asi 100m na čisté frekvenci. Je to možné? To asi nebude mít 50nW,že? Pokud má přístroj vyšší výkon,hrozí mi nějaký postih?
Honza, 4. listopadu 2006, 11:23
Re: FM transmitter s podezřele velkým dosahem - Reagovat

Provozovat lze pouze vysilace, ktere prosly schvalenim. V navodu k pouziti by to melo byt uvedeno. V pripade, ze byl vysilac schvalen a nebyl elektricky ani mechanicky upraven, zadny postih ti nehrozi. Dokumentaci bys mel mit uschovanu a v pripade kontroly ji predlozit. Nebo kontrole ukaz odkaz na vysilac Trebic-Vladislav a posli je nekam...
bobik, 4. listopadu 2006, 13:22
Re: Re: FM transmitter s podezřele velkým dosahem - Reagovat

navod ani zadne jine papiry k tomu nemam. Je mozne dosahnout takoveho pokryti s 50nW?
Honza, 4. listopadu 2006, 16:55
Re: Re: Re: FM transmitter s podezřele velkým dosahem - Reagovat

Ani omylem, s 50 nW udelas nejvic 3-5 metru.
riko, 1. prosince 2006, 12:40, 88.208.77.202
50nw - Reagovat

vsechny vysiůace co se prodavaji lze provozovat a dosahnout legalne vetsi dosah. Kouknete se na uvodni stranku, tam je popis jak a co udelat, aby jste dosahli k sousedum.
PabloX, 27. prosince 2006, 20:20, 195.28.80.156
Frekvencia - Reagovat

A co poviete na frekvenciu okolo 105Mhz??? U nas uz je toho strasne malo volneho. A aku mam sancu, ze ma pristihnu, ked chcem vysielat so 400mW vysielacom z tychto stranok, ked u nas v kasarnach su spojari. Oni ma zacnu vyhladavat hned ked ma zachytia?
Afrikan, 29. prosince 2006, 15:13
Vysílání pro město - Reagovat

Ahoj, chci založit zcela legalní městskou stanici... Jsem ochoten platit licenci pro vysílání a taky platit za vysílání komerčních songů organizacím jako OSA. OSA bych si vyřídil není problém, ale chtěl bych vědět kam zajít, s kým se domluvit abych si zařídil licenci na výkon 1W a kolik by to mohlo měsíčně stát. Děkuji všem za odpovědi velmi mi pomůžete
Honza, 1. ledna 2007, 21:51
Re: Vysílání pro město - Reagovat

Tak to si buď jistej, že nejseš sám. Žít v jiném státu, nebyl by to problém. U nás, v korupcí a hloupostí zmítaném bordelu je to nemožné. Místo toho můžeš bezmocně sledovat, jak jsou další a další frekvence znehodnocovány pro tzv. "dokrývače" a skutečný programový výběr i přes obrovský nárůst obsazených frekvencí stále klesá. To je regulace rozhlasového vysílání po česku. A ještě za to někdo pobírá výplatu, na kterou se my ostatní skládáme.
Anonym, 3. ledna 2007, 22:42
Co a jak...:) - Reagovat

Dobrej napad je mozne dostat licenci na vysilani treba 2 nebo 4W??.... Prosim presnou odpoved diky..
Anonym, 4. ledna 2007, 12:29
Re: Co a jak...:) - Reagovat

Ne.
Anonym, 7. ledna 2007, 22:55, 147.229.197.241
Radio GoDeeJay - Reagovat

Páni, tu na Slovensku v našom meste sa už dlhšie pohrávam s myšlienkou nejakého menšieho rádia. Ale odradzuje ma to, čo píšete, že niečo také nie je možné, že to neumožňuje legislatíva apod. Takže ako som si tak prezeral zoznam držiteľov licencii na Slovensku na www.rada-rtv.sk, do očí mi udrel tento záznam:
3. Marián Dokupil, P. O. Box 31, 911 01 Trenčín
Telefón: 032/640 1259, 0905 607 367
www.djgo.sk
E-mail: djgo@djgo.sk
Názov programovej služby: Rádio GO DeeJay
Frekvencia: 89,8 MHz Trenčín - mesto
Územný rozsah: Trenčín - mesto
Číslo licencie: R/89
Platnosť od - do:

O tomto rádiu som už vedel skôr, ale ani len som netušil, že vysiela aj terestriálne - nie len cez internet. Po menšom pátraní som sa dozvedel, že vysielajú výkonom 30W s kruhovou polarizáciou... čo NIE JE až tak veľa. Navyše to nie je komerčné rádio, vysiela totiž z 80% disko hity, hitparády, proste tanečnú hudbu - a to sa mne osobne veľmi páči.
Neviem len, prečo v tom zázname chýba doba platnosti licencie... ale na tom zrejme tak nezáleží. Skôr by ma zaujímalo, čo taká licencia stojí...
A na záver ešte lepší záznam zo zoznamu držiteľov licencii :)

d) Krátkodobá licencia:

ICAFFE, spol. s r.o., Bartoškova 8, 831 04 Bratislava
Telefón: 0905 320 343
E-mail: tomas@hodan.sk
Názov programovej služby: Rádio Pohoda
Územný rozsah vysielania: lokálny – mesto Trenčín, daný dosahom frekvencie 92,8 MHz Trenčín
Číslo licencie: R/94
Platnosť licencie od – do: 12.07.2006 – 16.07.2006 (krátkodobá licencia)
Anonym, 8. ledna 2007, 10:04
Re: Radio GoDeeJay - Reagovat

Muzes byt rad, ze bydlis na Slovensku, tam jeste neni situace ani zdaleka tak tragicka jako u nas. System regulace privatniho vysilani v CR je ostudou snad v celem svete.
Alesi, 20. ledna 2007, 13:56, 82.99.166.202
vysílání - Reagovat

ziju v mestecku s poctem obyvatel 7000, postavil jsem si vysílač z těchto stránek o výkonu 400mW, zjistil jsem ze se správnou anténou, taky díky mému bydlišti na kopci, pokryju téměř celé měto docela kvalitním signálem, problém je v tom, že na to samozžejmě nemám licenci a chtěl bych vědět, co my hrozí pokud by na mě přišli a taky jak na ěm mohou přijít, děkuji
Anonym, 20. ledna 2007, 19:11
Re: vysílání - Reagovat

Pokud schovas antenu tak, aby zvenci nebyla poznat a pokud sve vysilani zajistis proti vypadku elektrickeho proudu, je to temer nezjistitelne a pripadna pokuta je prakticky nevymahatelna. Predpoklada to ovsem zakladni pozadavek - ze nebudes svym vysilanim nikoho rusit. A pokud by prece jen k necemu doslo, doporucuji po nich nejdrive chtit vyjadreni treba k prekracovani povolenych vykonu a korupci a v tom smyslu se i vyjadrit do protokolu.
Disney, 21. ledna 2007, 11:24
Re: Re: vysílání - Reagovat

Celkom cenné rady, díky :)
Tiež by ma zaujímalo, či už niekedy na nejakého Českého piráta prišli a dali mu pokutu...
Anonym, 21. ledna 2007, 15:47
Re: Re: Re: vysílání - Reagovat

Ano, prisli. Ovsem co vim, tak nejmensi vykon, kdy nekoho chytili, byl 7 W a navic dochazelo k ruseni sluzeb v pasmu 160 MHz vlivem parazitniho vyzarovani vysilace. Cili ten postih je zaslouzeny. V jinem pripade zase pri vykonu kolem 15 W doslo nakonec k odlozeni z duvodu nevymahatelnosti pokuty (vsichni popreli, ze by s tim meli neco spolecneho). Celkem vsak pocet chycenych piratu bude kolem desitky. Nekolik pripadu skoncilo pouze domluvou. Vsechny tyto informace jsou ale nekolik let stare. Mam pocit, ze dneska uz se na to vicemene kasle. Je to zcela logicke, v oblasti privatniho vysilani, kterou nazyvame "legalni", se ve skutecnosti deje tolik spiny, ze piratske vysilani o malem dosahu je proti tomu zcela neskodne.
Disney, 22. ledna 2007, 21:57
Re: Re: Re: Re: vysílání - Reagovat

No super... takže snáď ma s mojim úbohým 1W nikto nebude naháňať. Hovoríš o zabezpečení proti výpadku el. prúdu - to nie je problém. Ale to ukrytie antény už bude asi problematickejšie. Napadlo ma, že na bytovke máme asi nejaké nevyužité komíny... Bolo by mysliteľné schovať dipól do komína? :) Je to asi bláznivý nápad, ale komín, pokiaľ viem, vodivý nie je...
Anonym, 25. ledna 2007, 15:22, 88.100.15.229
Re: Re: Re: Re: Re: vysílání - Reagovat

Mam znamiho kterej vysilal je to tak 1-2 roky zpatky a prijeli a dali mu 200000 kc pokuty tak to zas tak lehky neni kdyz vas chytnou,vsechno jsou jen domenky jak se zachovaj,ale bylo by to takhle krasny kdyby to takhle fungovalo...ne?...
Anonym, 25. ledna 2007, 16:40
Re: Re: Re: Re: Re: Re: vysílání - Reagovat

Pokud nenapises vice podrobnosti, je takova informace temer k nicemu. Navic takovou castku uz tusim muze dostat pouze pravnicka osoba. Jinak si prectete, kolik dostal pokutu p. Fleischmann (Lagardere) za nekolikamesicni piratske vysilani v centru Prahy (R. Info) - http://www.radiotv.cz/radio-clanky/3211/info-radio-dostalo-pokutu--twist-je-bez-trestu.html. Nekteri jsou holt prakticky beztrestni :( Pokud by se merilo vsem stejnym metrem, pirat s 1 W vykonu by vyfasnul pokutu 10 Kc a bylo by hotovo.
kuba, 28. února 2007, 09:17
ako.belkin tunecast - Reagovat

Na pira.cz su uvedene upravy tohoto slusneho fm transsmitteru pre autoradio.Skusal niekto toto pouzit u cinana es2008.Je to nieco podobne-eventualne dalo by sa zohnat schema,?
monterjirka, 3. března 2007, 17:34, 88.103.115.128
jen něco se hledá - Reagovat

u nás se objevuje nějakej šílenec, co občas "vysílá???" v TV pásmu kolem 225MHz, je divné co to je, jako nějaká pomalá data (dálnopis s minimálním zdvihem?), je otázkou kdo to je, proč to vysílá, proč to potřebuje "maskovat" v televizním pásmu.
A neděje se nic!

Jirka_Š., 27. března 2007, 00:41
Zajímavý článek o neziskových rádiích v zahraničí - Reagovat

http://www.radiotv.cz/radio-clanky/4375/ochotnicka-radia---treti-pilir-dualniho-systemu.html
Deafboy, 6. února 2008, 17:36
chcem seriozne radio v BA - Reagovat

Zdravim, som s bratislavy, a co sa vseobecne slovenskych radii tyka su na nic... vsade bezia tie iste pop a hip-hop veci, ktore osobne moc nemusim. napadlo ma ze by som si zohnal vysielac, pripojil ho na moj PC a pomocou internetu by som po blave siril Brnenske rockove radio (napriklad). co moze stat taky vysielac (stereo,RDS). A prip. aky by bol postih keby ma chytili... predsa len by sa to dotykalo CR aj SR takze by sa to mozno tahalo donekonecna, ale predsa... ???
Rasťo - CZ, 6. února 2008, 20:31, 213.192.2.142
@ Deafboy - Reagovat

A čo tak sa trošku poobzerať po pira.cz? Na všetky tvoje otázky nájdeš odpoved v týchto diskusiách.
Anonym, 10. března 2008, 10:56, 213.160.189.228
Re: Ilegal FM Radio Weekend - Reagovat

Pán Žatko,
je smutné, že touto cestou sa chcete zviditeľniť a predvádzať svoje "odborné" znalosti, ako ste dobehli TÚ SR. Nebudem reagovať na všetky vaše nezmysly, ale len chcem upozorniť, že som vás nikdy nevidel a ani som s vami nejednal.Zodpovední pracovníci našeho úradu konali svoju povinnosť voči vašemu neoprávnenemu vysielani a predložili mi návrh rozhodnutia, ktoré som akceptoval a schválil. Pokiaľ ste mali dôvod na ich nezákonnú činnosť, tak ste mali možnosť sa na ich postup sťažovať.
Je mi jasné, že ste ani nemali prehľad, kdo z našich pracovníkov bol u vás, a tak je najjednoduchšie napísať meno schvaľujuceho pracovníka TÚ SR v Trenčíne.To nie je najpodstatnejšie, na to sme zvyknutí, že keď pracujeme s takym človekom, ako ste vy, nemôžeme počítať s nejakým serióznym postupom. Najhoršie na tom je, že sa cítite nevinný a chýba vam najzakladnejšia pokora človeka, ktorý keď niečo urobí, tak si aj chlapský prizná.Ja som váš prípad riešil s nadľadom a s návrhom minimálnych sankcií. Vo vyspelých štátoch EU sú takéto porušenia zákonov trestané podstatne väčšími pokutami a aj väzením.Nechcem si predstaviť, čo by znamenalo pre väčšinu národa, keď by sa takto správal každy a presadzoval anarchiu vo využívaní frekvenčného spektra.Len napríklad záchranna služba, keď by vam išlo o život, alebo vašim najbližším.Myslím, že je veľa možnosti ako sa legálne realizovaťa nie parazitovať na ostatných.
Záverom,p.Žatko ak ste chlap, tak vas žiadam aby ste sa omluvili za uvedenie mojeho mena v súvislosti s uvedením pojmu úplatkar, alebo zverejnili, čo vlastne som dostal, alebo zobral, prípadne naši pracovníci. Voči ochrane svojej osoby a mena zvážim dalšíe právne kroky.
m, 11. března 2008, 12:26
Re: Re: Ilegal FM Radio Weekend - Reagovat

Pán Strempek, mohli by ste nám teda prosím Vás ozrejmiť, či je možné v Slovenskej Republike získať licenciu na lokálne nízkovýkonové vysielanie aj fyzickou osobou s vysielacím zariadením zhotoveným svojpomocne? K žiadosti o udelenie licencie je totiž potrebné mimo množstva iných dokladov priložiť potvrdenie o nadobudnutí vysielacieho zariadenia. Chcel by som v zásade vedieť, či je použitie svojpomocne zhotoveného vysielača vylúčené alebo by sa o ňom dalo s RRTV resp. TÚSR jednať (požiadavka doložiť súlad technických parametrov zariadenia s platnou normou, apod.)
Viem že to asi nie je vaša parketa, keďže Vy pracujete na TÚ SR, nie v RRTV, ale zrejme o tom budete niečo vedieť a myslím že veľký počet návštevníkov tohto fóra by Vám bol veľmi vďačný ozrejmenie tejto veci. Vopred Vám ďakujem za odpoveď. m
Rasťo - CZ, 11. března 2008, 19:26, 213.192.2.142
Re: Re: Ilegal FM Radio Weekend - Reagovat

Keď ste spomínali EU, tak ja len doplním, že vo vyspelých štátoch EU je možné požiadať o nízkovýkonnú vysielaciu frekvenciu a celkom rýchlo to ide vybaviť. Mám skúsenosť z Ríma, kde som chodil na jednu univerzitu, ktorá si chcela založiť svoje vlastné študentské asi 10 W rádio pre oblasť, kde je univezita a koľaje. Až som bol prekvapený, ako rýchlo sa vybavila licencia.
Honza, 11. března 2008, 22:26
Re: Re: Re: Ilegal FM Radio Weekend - Reagovat

Ano, také mě dokáže pobavit, když se tu někdo ohání tresty v EU a nebere ohled na fakt, že přístup k vysílání je v EU úplně o něčem jiném než v našich bolševiky prolezlých končinách. A radši ani nebudu rozvádět myšlenku, jestli více svinstva páchají v našem éteru tzv. piráti nebo seskupení, která za podivných okolností dostávají kmitočty jako na běžícím pásu. Nechť si každý sáhne do svědomí.
musicFm, 22. září 2008, 21:07, 88.101.59.234
Re: Ilegal FM Radio Weekend - Reagovat

ahoj Pato jako sa dari po tych rokoch??
sociopat-FM, 24. listopadu 2009, 22:36, 62.168.65.122
antena - Reagovat

zdravim, chcem sa spytat aku mam pouzit antenu na dosiahnutie lepsieho signalu (aj domaca vyroba(URL link) ) dakujem
localpirat, 19. března 2010, 17:20, 195.91.79.243
Licence je problem.. - Reagovat

Ale nezoufejte, bude hur..
Ja sem chtel spustit vysilani na SV AM legalne na opustenych kmitoctech SR na strednich vlnach, agenada zabira nekolik sanonu a vysledek je v prdeli kdesi v nekonecnu.
Ale co je mozne, zadat o licenci na sireni SV, KV signalu mimo uzemi EU, nebo statu EU kde je to mozne..

Kuprikladu ukrajina, rumunsko sou realne, ale to uz neni o homo domo hrani se na VKV FM, to je vykonova a poradne silna rehole, problem zacina byt zase financni a treba i napln obsahu a navratu ke komerci..
tak si vyberte, skratka placnete belkina na koncak a praste do eteru nejake ptakoviny, pokud to jde, jinac zmizi ai tato stranka a nebude o cem psat..
Roman, 26. dubna 2010, 19:26, 77.104.210.xxx
Vesička - Reagovat

Ahoj, bydlím ve vesničce kde je cca 1000 obyvatel. Bydlím uprostřed vesnice, je možné že by mě chytli? Docela by mě zajímalo, zda se zabívají o vesnice.
Dejme to mu že bych chtěl porkýt celou vesnici, s výkonem 5W?
Honza, 27. dubna 2010, 08:24, [admin]
Re: Vesička - Reagovat

Platí to, co už bylo několikrát napsáno. Nerušit jiné silné stanice, nerušit v pásmech nad 108 MHz (zdejší konstrukce jsou v tomto směru ověřené), dbát na to, aby se násobek vysílací frekvence netrefil do TV kanálu, který je v místě přijímán, zálohovat napájení vysílacího zařízení pomocí UPS, maskovat anténu tak, aby na první pohled nebylo poznat, o co jde, a zbytečně po internetu nešířit údaje o lokalitě, frekvenci a časech vysílání. V případě "návštěvy" dělat hluchého/retardovaného/němého, nebo se prostě s nikým vůbec nebavit a v nějaký nenápadný čas vysílač vypnout. Poté je pravděpodobnost postihu = 0. Svědomí tě trápit nemusí. To, co oni vědomě tolerují u některých oficiálních broadcasterů, to hravě strčí nějaké lokální pirátské vysílání do kapsy.
Roman, 27. dubna 2010, 16:09, 77.104.210.xxx

Díky. O tom pásmu nad 108MHz sem už četl tady hodněkrát..
Ten FM sem chtěl zrovna pro mé iRadio. No nevadí, budu to mít pro své kámoše.
" zálohovat napájení vysílacího zařízení pomocí UPS " Co to prosimtě? Nikde sem se o tom tady nedočetl.. To bude něco, aby se mi to pak při většim napájení neschořelo, nebo? dík :)
Honza, 27. dubna 2010, 18:10, [admin]

Ne, to je proto, že ČTÚ chodí po barákách a vypíná jističe, aby poznal, odkud to vysílání jde. Nekecám.
Roman, 27. dubna 2010, 18:26, 77.104.210.xxx

Tak to se mi moc nelíbí :D..
Každopádně se v tom zatim moc nevyznáám..
Dá se říct že dřív sem chtěl něco vykutit, koupit. Ale nějak sem se na to ... Teďka mě to nějak chytlo, tak chci něco koupit.. Skoušet a tak. :)

Myslím, že pokud se budu řídit podle tebe, šance je fakt minimální. Díky ti za pomoc a rady! :)

ps. Koukám, že to tady už moc nežije, co? :( Je to docela škoda.
Vláďa, 13. května 2010, 01:23, 89.102.199.xxx

Ta UPS a vypínání jističů mi něco připomnělo. Kamarád mi vypravoval, jak vysílal Ć. rozhlas v roce 68 po tom, co rusáci vypnuli a obsadili vysílače. Trať z Prahy do Kolína byla bez napětí, tak vzali nějaký vojenský vysílač a u Č. Brodu pod nadjezdem ho připojili na trolej. Rusáci tam lítali s helikoptérou a tu 30 km dlouhou anténu nebyli schopni zaměřit :-) Hlavní prý bylo nepodlehnout panice a nevypnout to, když byli nad nima.
cilek, 13. května 2010, 11:50, 85.70.113.xxx

No, pohádka je to pěkná.
Honza, 13. května 2010, 14:06, [admin]

To není pohádka, byl o tom i dokument, akorát tam šlo o trolejové vedení pražských tramvají. Není důvod nevěřit, že takových snah bylo více.
Vláďa, 18. května 2010, 01:59, 89.102.199.xxx

Ohledně nízkovýkonových licencí (asi jen v cizině) a pirátského vysílání vidím problém v autorských poplatcích za muziku. Jak se tohle řeší? To se hraje jen nezávislá muzika, která je zadarmo? Pokud vysílám muziku a neplatím za ní, můžu mimo návštěvy ČTU čekat i návštěvu OSA a nejspíš pak i finančák. Soukromá rádia vysílají to samé proto, že zadavatel reklamy si nadiktuje, co mají před a po jeho reklamě vysílat. Když rádio z peněz za reklamu zaplatí muziku a další věci, moc mu toho nezbyde. Pokud bych měl licenci na malý výkon, jsou ty poplatky únosné abych nebyl závislý na reklamě? Protože jinak tohle ztrácí smysl a musím vysílat to co všichni okolo.

<<  < Starší příspěvky :: Novější příspěvky >  >>

Upozornění: Tato diskuze byla uzavřena. Do diskuze již nelze vkládat nové příspěvky.

  

  

  

(C) 1999-2014 Pira.cz