Hlavní stránka Nabídka Schémata Software Diskuze Kontakt English
Archiv diskuzí od roku 2005

Zesilovač pro vysilač FM

Zpět na seznam diskuzí


NPetr, 28. června 2010, 21:00, 94.113.173.xxx
Zesilovač - Reagovat

Zdravím všechny piraky tady na diskuzi jsem nový amatér který si postavil 500mW vysílač FM zkoušel jsem to ale došahlo to jen 100m od antény :( takže vás prosím o nějaký návod jak si postavit zesilovač pro DIPOL anténu :) každému děkuji za radu.
Opicak, 30. června 2010, 19:17, 83.240.44.xxx
Re: Zesilovač - Reagovat

S výkonem 500mW není problém dosahnout i nejakeho toho kilometru, 100 metrů je fakt málo.. Zesilovac pro DIPOL zkutecne nenajdes :-) anténa se přizpůsobuje k nápejecímu koaxu.... 1) Je tento naměřený výkon zkutečně pravý (reálný) - myšleno zda není na výstupu více kmitočtů, sinusovka není zkreslená - to asi nezistíš? To by mohlo dávat zkresleně výšší hodnoty napětí na zátěži... 2) Jakou a jak připojenou máš anténu k tomuto vysílači? Je změřená a vyladěná? Kombinace těchto "špatných vlivů" může zbůsobyt, že i při "zdánlivě" slušném výkonu bude dosah mizerný...
NPetr, 3. července 2010, 18:26, 94.113.173.xxx
Re: Re: Zesilovač - Reagovat

Na osciloskopu jsem to proměřil je to sinusovka(hezká), jen někdy jak to běží tak je tam zoubek ale to je možná už starším přístrojem :D. Připojenou ji mám koaxiálním kabelem délky 4m průřez je 7mm nevím kolik je to přesně ohmů :( změřena bohužel není nevím jak :( ale díky za rady
Opicak, 5. července 2010, 10:15, 193.85.188.xxx
Re: Re: Re: Zesilovač - Reagovat

Pokud si na výstupu sinusovku měl tak k zakmitům pravděpodobně docházet nebude... Taky docela důležité je jestli použitý osciloskop má dostatečný roszah! Nejlépe nekolika násobek meřeného signálu - jinak základní frekvenci ti zobrazi (ta pěkná sinusovka) ale harmonické (příp. neharmonické a další paraz. zákmity) nezobrazí - nestihne to...